Rekenknap: sjoelbak, splitsmachine, dino's voederen
Taalknap: prenten in de juiste volgorde, boekenhoek
Beeldknap: dino met papier machΓ©, dino+tandjes knippen, dinostad tekenen
Beweegknap: gooien met pittenzakken, fossielen met zoutdeeg, schrijfdans vulkaan, schrijfpatronen vulkaan
Samenknap: met rolletjes het skelet van een dino maken, samenspel in de zandbak
De vertelkring hebben we deze week anders aangepakt. We vertelden aan een vriendje ipv voor de hele klas. Er waren wat voor - en nadelen ontdekten we nadien. 'We moeten niet zolang stilzitten', 'Het was gezellig', 'Jammer dat we niet hoorden wat de anderen vertelden'
We leerden heel wat bij over vulkanen. Nieuwe woordenschat: magma, lava, krater, as...
We deden een schrijfdans rond vulkanen.
Er bestaan dino's die vlees eten en dino's die planten eten. Hiervoor zijn hun tanden aangepast. Wie kent nog het verschil tussen een herbivoor en een carnivoor?
We maakten samen fossielen. Als echte paleontologen gingen we op zoek naar botten en fossielen.
In de bibliotheek vonden we enkele dinoboeken. Aangevuld met boeken over draken konden we voor iedereen een boekje vinden. Dankjewel aan de chauffeurs!
Bij het klasdoorbrekend werken tekenden we buiten dinopoten, dino's met krijt, speelden we bewegingsspelletjes. Ook maakten we een affiche voor ons museum en springdino's.
Enkele primula's kwamen proefjes doen voor ons. Ze lieten een vulkaan uitbarsten. Wat was dat cool!
Een dinoverhaaltje kon niet ontbreken deze week. Dankjewel om te komen voorlezen.
Fijn weekend!
Marlies
Geen opmerkingen:
Een reactie posten